De beleving van onze gasten

Beleving, daar draait het om! Lees hier hoe onze gasten een dag, of meerdere dagen, op het water hebben beleefd!

14 reacties op ‘De beleving van onze gasten

1. Vorig jaar een weekend met de buurmannen op de Parel weggeweest. Top weekend gehad! Mooie routes gevaren, het IJsselmeer op geweest, door sluizen en smalle kanaaltjes gevaren en over de binnenmeren (o.a. Fluessen) gezeild.
    De Parel is een fijn schip! Van alle gemakken voorzien: er kan gekookt worden, toilet aan boord, etc.
    Met een lekker groot zeil was het heerlijk op de wind varen.
    Voor iedereen is er wel wat te doen: of het nu het hijsen/strijken van de zeilen is, of het sturen aan het roer. Genoeg uitdagingen 😉
    In de haventjes twee gezellige avonden gehad die tot in de late uurtjes duurden.
    Wat mij (en de buurmannen) betreft zeker voor herhaling vatbaar!

Geliked door 1 persoon

2. In oktober 2018 met “oud” collega’s(allemaal geen zeilervaring) een reüniedag gehouden aan boord van de Parel. Ingescheept in Langweer. Hier ontvingen we van schipper Sieto de nodige instructies waarna onze “waterdoop” kon beginnen.
    Wat een grandioze ervaring. De schipper deelde doorlopend zijn kennis met ons. En dat was heel veel. Maar ook zeer leerzaam.
    Iedereen rouleerde doorlopend van schipper naar maat etc. Onderweg konden we allemaal het aanmeren oefenen. Hierna de lunch aan boord gebruikt. Dankbaar gebruik gemaakt van de keukenfaciliteiten.
    De route die we gezeild hebben ging van Langweer via diverse kanalen, sluizen en het Hegemer meer naar Workum. Hier aangemeerd voor een terras stop. Op de terugweg een gedeelte in het donker gevaren. Een ervaring op zich waarbij de kennis en ervaring van de schipper zich weer deden gelden. De dag afgesloten in een restaurant in Langweer.
    We gaan dit zeker nog een keer doen.

Geliked door 1 persoon

3. In oktober 2018 met “oud” collega’s(allemaal geen zeilervaring) een reüniedag gehouden aan boord van de Parel. Ingescheept in Langweer. Hier ontvingen we van schipper Sieto de nodige instructies waarna onze “waterdoop” kon beginnen.
    We gaan dit zeker nog een keer doen.

Geliked door 1 persoon

4. Afgelopen jaar in oktober met een aantal collega’s een zeildagje gehad op het zeiljacht “De Parel” van Sieto.
    Geen van ons had ooit gezeild, maar dankzij de ervaring en kennis van Sieto
    (gecertificeerd zeilinstructeur) durfde we dit avontuur wel aan. Geweldig dat hij ons zelf om de beurt het schip liet besturen.
    Het haventje waren we nog niet uit of Sieto zei al: ” Wie durft het roer over te nemen”?
    Ondanks de wind die er stond ( windkracht 5)
    heeft “de Parel” onder begeleiding van Sieto ons heel confortabel door de vele vaargeulen en over het Hegermeer naar het leuke plaatsje Workum gebracht. Even van boord natuurlijk voor een terrasje en daarna weer terug in het donker naar Langweer. Een geweldige ervaring rijker en weer goed aangekomen, hebben we tijdens een heerlijk diner gezellig na kunnen praten over ons avontuur met “De Parel” van Sail2Go.
    Een aanrader voor ieder die nog twijfels heeft.
    Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
    En Sieto: Bedankt voor jouw wijze instructies en gastvrijheid!! We vonden het top!!

Geliked door 1 persoon

5. Heerlijke 2-daagse gehad!
    Met 4 man (inclusief Sieto) twee dagen onderweg geweest met en op de Parel.
    Vaargeulen, Heegemeer, IJsselmeer, sluizen klein en groot, we hebben veel gedaan, veel gezien, veel geleerd en heel veel gelachen.
    Sieto is een prima instructeur, geeft duidelijke aanwijzingen, vertelt graag en hij laat je – tot op zekere hoogte – ook lekker los. “Uhm Sieto…..gaan we nu niet een beetje te schuin??!” Nee dus, en niet veel later laat hij ons ervaren dat de Parel nog veel schuiner kan 🙂
    Leuk om eens op een boot in een haventje te overnachten. En snurkers? tja daar kan een kapitein ook niet veel aan doen helaas 🙂
    Wat mij betreft graag nog een keer!

Geliked door 1 persoon

6. Wat een fantastische ervaring! Recent kennisgemaakt met de zeilsport op De Parel. Een heerlijke dag gehad met duidelijke instructies van een bevlogen “kapitein”. Sieto, geweldig. Ik ben zeer enthousiast geworden. Naast ontspanning is het soms hard werken, kortom een compleet plaatje. Sieto bedankt, en zeker: tot ziens!

7. Op een zondag namiddag na een weekendje zeilen terug aan het motoren met een valk naar Watersport De Hoek in Dijken, komt de boot net buiten de vaargeul vast te liggen in de modder. Gelukkig was daar de Parel met schipper en 3 schattige kids die ons hebben losgetrokken na een aantal noemenswaardige manoeuvres. Daarna nog een sleepje gelegd en samen terug gevaren naar de haven. Hartstikke bedankt voor de vriendelijke hulp! Groetjes, Sem en Faye.

8. Een fantastische zondag beleefd op de Friese meren met een groep van 9 mensen. Alles perfect geregeld door Sieto en zijn team. Sieto maakt niet alleen prima verbinding en stelt iedereen op zijn gemak hij is ook een prima schipper. Als instructeur neemt hij de tjjd om alles goed uit te leggen. Naast een prachtige zeildag word je op een leuke manier wegwjjs gemaakt in het zeilen en mag je ook nog verrassende oefeningen doen. Absolute aanrader. Was super Sieto!

9. Een fantastische zondag beleefd op de Friese meren met een groep van 9 mensen. Alles perfect geregeld door Sieto en zijn team. Sieto maakt niet alleen prima verbinding en stelt iedereen op zijn gemak hij is ook een prima schipper. Als instructeur neemt hij de tjjd om alles goed uit te leggen. Naast een prachtige zeildag word je op een leuke manier wegwjjs gemaakt in het zeilen en mag je ook nog verrassende oefeningen doen. Absolute aanrader. Was super Sieto!

10. Een dag om niet te vergeten…..

Zonder ervaring een dag zeilen? Dat is mogelijk!
    Ondanks dat het weer ontzettend slecht was, neemt niemand mij deze bijzondere ervaring meer af. Het regende de hele dag en constant windkracht 7 (!).
    De ‘ingrediënten’ die deze dag zo bijzonder maakten waren;
    – professionele ondersteuning, uitleg
    – een veilige boot. Echt een pareltje!
    – vertrouwen, om zelf handelingen te mogen uitvoeren / aan het roer te staan /
    – gezelligheid, humor
    – goede, uitgebreide lunch
    – prachtige omgeving; Friese dorpjes, de Friese meren, riviertjes en kanalen

Samen met ‘kapitein Iglo’ ( eigenaar Sieto) en 2 goede gabbers, ‘Peppi en Kokki ‘hebben we de hoge golven kunnen trotseren, veel geleerd, kotsmisselijk geweest, enorm gelachen, lekker gegeten en gedronken, hard gewerkt dat zelfs het condens op de paal stond…….

Sieto, dank voor deze mooie ervaring!

11. Een dag om niet te vergeten…..
    Zonder ervaring een dag zeilen? Dat is mogelijk!
    De ‘ingrediënten’ die deze dag zo bijzonder maakten waren;
    – professionele ondersteuning, uitleg
    – een veilige boot. Echt een pareltje!
    – vertrouwen, om zelf handelingen te mogen uitvoeren / aan het roer te staan /
    – gezelligheid, humor
    – goede, uitgebreide lunch
    – prachtige omgeving; Friese dorpjes, de Friese meren, riviertjes en kanalen
    Sieto, dank voor deze mooie ervaring!

12. 12 september was het dan zover, een zeiltocht op de Parel. ter gelegenheid van ons 30 jarig huwelijk. Wat een verrassing had moeten zijn voor mijn gezin, viel letterlijk in het water. Door stormachtig weer ging onze eerste afspraak niet door. Maar nu keken we er allen naar uit. We hadden de keuze of we de grondbeginselen van het zeilen wilden leren of gewoon ook gezellig wilden gaan zeilen. We kozen voor een combi. Ik heb eerst nog even lekker op het dek kunnen zitten met de beentjes hoog en kunnen genieten van het idyllisch Hollands landschap die aan mij voorbij kwam. Schaapjes wolken pakten samen, grazende koeien in de wei en in de verte windmolens. En als kers op de taart al mijn dierbaren bij me, in afwachting wat komen ging. We krijgen allerlei instructies; knopen maken, wind in de zeilen en overstag gaan, koers houden en vooral niet vastlopen in het zand! Nou zoveel informatie voor leken, het duizelt je gewoon. En dan op de Fluessen gaan we overstag, als ik aan het roer sta. Nou dat was wel even een dingetje, wind in de zeilen en helemaal geen richting gevoel hebben waar ik heen moet. Lekker gedesoriënteerd of toch al last van ouderdom? Ik laat het maar in het midden, wat een geluk dat we niet konden kapseizen. Pfff wat een meevaller. Met mijn roze zwemvest aan sta ik peentjes te zweten. We genieten allemaal en vooral als we heerlijk de wind in de zeilen hebben. We varen richting de sluizen en als het begint de miezeren, gooien we het anker uit voor een lunch. Wat een verwennerij, heerlijk afgebakken broodjes en voor een ieder wat wils. Gezellig met zijn alle rond de tafel, schouder aan schouder, het past allemaal net. Als we verder varen langs sluizen en Hollandse Friese dorpjes genieten we van het uitzicht. Nederland ziet er vanaf het water toch echt ander uit. De zon komt er weer door en we naderen het IJsselmeer. Wat is een mooi weids uitzicht, we komen scheef in het water te liggen. Nou dat is een bevrijdend gevoel, de wind in je haren en af ent toe een spat zout water in je gezicht. Ik probeer nog wat foto’s te maken, de snelheid vast te leggen met een langer sluitingstijd. Maar ja de boot ligt wel erg scheef, hoe houd ik me vast? Hoe moeilijk is dat, je handjes vrij houden!! Niet dus, ik heb beide handen nodig om te fotograferen en zit op de rand van de boot met een dikke knop tussen mijn benen geklemd! Geen idee hoe deze heet, maar ik ben zo aan het vastklemmen dat ik er achteraf blauwe plekken heb aan overgehouden. Gelukkig hebben we de foto’s nog. Kortom het was een fantastische ervaring en een aanrader voor iedereen en niet te vergeten een geduldige instructeur, Bedankt Sieto voor deze fantastische dag!

13. 12 september was het dan zover, een zeiltocht op de Parel. ter gelegenheid van ons 30 jarig huwelijk. Wat een verrassing had moeten zijn voor mijn gezin, viel letterlijk in het water. Door stormachtig weer ging onze eerste afspraak niet door. Maar nu keken we er allen naar uit. We hadden de keuze of we de grondbeginselen van het zeilen wilden leren of gewoon ook gezellig wilden gaan zeilen. We kozen voor een combi. Ik heb eerst nog even lekker op het dek kunnen zitten met de beentjes hoog en kunnen genieten van het idyllisch Hollands landschap die aan mij voorbij kwam. Schaapjes wolken pakten samen, grazende koeien in de wei en in de verte windmolens. En als kers op de taart al mijn dierbaren bij me, in afwachting wat komen ging. We krijgen allerlei instructies; knopen maken, wind in de zeilen en overstag gaan, koers houden en vooral niet vastlopen in het zand! Nou zoveel informatie voor leken, het duizelt je gewoon. En dan op de Fluessen gaan we overstag, als ik aan het roer sta. Nou dat was wel even een dingetje, wind in de zeilen en helemaal geen richting gevoel hebben waar ik heen moet. Lekker gedesoriënteerd of toch al last van ouderdom? Ik laat het maar in het midden, wat een geluk dat we niet konden kapseizen. Pfff wat een meevaller. Met mijn roze zwemvest aan sta ik peentjes te zweten. We genieten allemaal en vooral als we heerlijk de wind in de zeilen hebben. We varen richting de sluizen en als het begint de miezeren, gooien we het anker uit voor een lunch. Wat een verwennerij, heerlijk afgebakken broodjes en voor een ieder wat wils. Gezellig met zijn alle rond de tafel, schouder aan schouder, het past allemaal net. Als we verder varen langs sluizen en Hollandse Friese dorpjes genieten we van het uitzicht. Nederland ziet er vanaf het water toch echt ander uit. De zon komt er weer door en we naderen het IJsselmeer. Wat is een mooi weids uitzicht, we komen scheef in het water te liggen. Nou dat is een bevrijdend gevoel, de wind in je haren en af ent toe een spat zout water in je gezicht. Ik probeer nog wat foto’s te maken, de snelheid vast te leggen met een langer sluitingstijd. Maar ja de boot ligt wel erg scheef, hoe houd ik me vast? Hoe moeilijk is dat, je handjes vrij houden!! Niet dus, ik heb beide handen nodig om te fotograferen en zit op de rand van de boot met een dikke knop tussen mijn benen geklemd! Geen idee hoe deze heet, maar ik ben zo aan het vastklemmen dat ik er achteraf blauwe plekken heb aan overgehouden. Gelukkig hebben we de foto’s nog. Kortom het was een fantastische ervaring en een aanrader voor iedereen en niet te vergeten een geduldige instructeur, Bedankt Sieto voor deze fantastische dag!

14. In het weekend van 26 juni gevaren met Rob en Sieto.Overdag gevaren op de motor over de Friese meren.Geleerd hoe je moet aanleggen,stilliggen, route bepalen op de kaart en navigeren. Veel goede tips gekregen, hoe je moet varen met een boot.Is erg handig voor als je zelf eens een boot wil huren.S’avonds een tocht gemaakt over het IJsselmeer naar een klein eilandje genaamd de Kreupel.Mooie ondergaande zon, goede wind en heel apart op een bijna leeg IJsselmeer te zeilen.Super leuk en spannend.Moesten met een zaklamp de ingang van het haventje zoeken! De volgende dag zijn we naar de afsluitdijk gevaren en weer terug naar Stavoren.
    Sieto is een erg enthousiaste schipper, met veel ideeën.Het was een gezellig en onvergetelijk weekend.
    Sieto bedankt voor het leuke weekend.